442

Threads that are no longer required will be moved into the 'Archives' as opposed to being deleted permanently from our website.
Locked
fwb2
Youth Team Player

442

Post by fwb2 »

Hello together!

I play with 442 default tactic to make the game more interesting andgoinholiday for complete season.

My Goal is to win the European Championsleage 5 times in a row.

I am doing quite well here with the starting players database. However i struggle a lot with the random generated players.
An tipps? How would you go to achieve this? What are your best result with 442 in European championsleague?
leovii
Reserve Team Player
Has thanked: 295 times
Been thanked: 139 times

Re: 442

Post by leovii »

fwb2 wrote: Fri Jul 07, 2023 10:46 am Hello together!

I play with 442 default tactic to make the game more interesting andgoinholiday for complete season.

My Goal is to win the European Championsleage 5 times in a row.

I am doing quite well here with the starting players database. However i struggle a lot with the random generated players.
An tipps? How would you go to achieve this? What are your best result with 442 in European championsleague?
winning champions league with default 442 is gonna be really tough which team are you managing?

442 default man utd,roma and juventus probably best suited teams with starting squad for 442. Champions league is very different feel than any other competition better off having high rep players more so than cheap low rep players which perform well domestically. The later stages feels like you get punished if you dont have high enough ability players with rep and high mentals alot of the cheap signings won't have this combination.
fwb2
Youth Team Player

Post by fwb2 »

Spiele mit Hertha bis Von 2001 bis 2018 konnte ich 11 mal die Champiosnleage gewinnen und 3 mal Vize.
Von 19-26 ist konnte ich nur einmal gewinnen und einmal Vize.
fwb2
Youth Team Player

Post by fwb2 »

Spiele mit Explorer sodass ich die versteckten Werte sehen kann.
Wichtig Spiele ist natürlich das wichtigste Attribut. Ansonsten Ambition Determinitation und je nach Position Position, Passpiel & Off the Ball, Off The Ball&Abschluss&Springen&Sprinten
fwb2
Youth Team Player

Post by fwb2 »

Was mir auffällt das es viele Spiele mit einen geringen Wert in Determination haben, aber trotzdem sehr gute Noten haben oder Auszeichnungen (Weltfussballer, Welttorwat etc) kriegen. Wie wichtig ist Determination?
fwb2
Youth Team Player

Post by fwb2 »

War jetzt in 5 Saisons (27,28,29,30,31) 1 mal Sieger und 3 mal Vize. Was mein Fehler war definitiv das Alter von den Spielern (zu jung).

Aktuell versuche ich Spieler in folgendem Alter zu haben:
TWs zwischen 30-36
Defender: 29-35
Mid: 28-34
Striker: 25-31

Für richtig gute Spieler und Reserve die nicht so oft zum Einsatz kommt gebe ich nochmal +2 Jahre und bei stürmern in Einzelfällen sogar +4
Locked